The heart of a woman (an outfit post and a book recommendation / Srce žene (odjevna objava i preporuka knjige)

 The Heart of a Woman is a memoir by Maya Angelou. The events she describes in this book take place between 1957 and 1962 and in that sense this book is a continuation of her previous memoirs.  I do admire her courage when it comes to blending literature with autobiography. It is not an easy task and only a few have really gotten away with it. To narrate one's life, any period of it, in such an intimate way demands great courage, but turning that narration into a literature takes a kind of discipline and self restraint only great writers have, thought people generally don't realize how hard writing on this level really is. Years ago, I found a quote by Maya that really moved me but instead of looking her up immediately, I decided to wait. My intuition told me that a book by her will arrive at the perfect moment. Having read doctor Martin Luther King's autobiography earlier this year put many events in context. However, this memoir is much more than a sum of events, it is a window to a heart of a woman. I could have missed that chance if  haven't had read King first because it was his writing that prepared me for this one. I greeted eagerly an opportunity to read this book with an open heart....and the heart of a woman I got to meet is exceptionally warm, unbelievably candid and wonderfully understanding. Have you read Maya Angelou yet?

Srce Žene je jedan od memoara Maye Angelou. Događaje koje opisuje u ovoj knjizi vremenski možemo smjestiti između 1945. i 1962. i u tom smislu ova je knjiga nastavak njezinih prijašnjih memoara. Doista se divim njenoj hrabrosti u spajanju književnosti i autobiografije. Nije to jednostavan zadatak i zapravo je samo nekolicini uspjelo. Ispričati svoj život, pa bilo koji period života bio u pitanju, na tako intiman način zahtjeva puno hrabrosti, a pretvaranje tog prepričavanja u književnost zahtjeva takvu vrstu discipline i samokontrole koju samo vrhunski pisci imaju, iako ljudi općenito ne shvaćaju koliko je teško pisati na toj razini. Prije dosta godina, naišla sam na jedan Mayin citat s kojim sam bila dirnuta, ali umjesto da je odmah potražim odlučila sam pričekati jer mi je intuicija rekla da će njena knjiga doći do mene u pravom trenutku, a tako je i bilo. To što sam ranije ove godine pročitala autobiografiju doktora Martina Luthera Kinga stavilo je puno događaja u perspektivu, ali ova je knjiga puno više nego skup događaja, to je prozor u srce jedne žene. Mogla sam i propustiti tu priliku da nisam pročitala Kinga prvog zato što me njegovo pisanje pripremilo za ovo....Dočekala sam s veseljem priliku za čitanje ove knjige  i s otvorenim srcem, a srce žene koju sam imala upoznati je izrazito toplo, nevjerojatno iskreno i puno divnog razumijevanja. Jeste li vi još čitali Mayu Angelou? 



Top: Painted by myself/sama sam ga oslikala
Suknja/skirt: vintage
shoes: startas




Top: Painted by myself/sama sam ga oslikala
Suknja/skirt: vintage
shoes: startas














Top: Painted by myself/sama sam ga oslikala
Suknja/skirt: vintage
shoes: startas

















Comments

  1. I don´t know that book :( Love the combination Hat / tennis! kiss

    http://cocojeans.blogspot.pt
    Insta @cocojeansblog

    ReplyDelete
  2. Cute style <3
    I discover this book on your post, thank you for your notice. Kisses :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Caro, I always appreciate your book recommendations too.

      Delete
  3. Unfortunately I didn't read Maya's book. Not yet because you've described it with so much love for it that I definitely gotta catch up on it. You never stop to surprise me with your smart personality, Ivana! Adorable look with a pop of color, loving, dear.

    Ira / JOURNAL OF STYLE / BLOGLOVIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. she has a lot of memoirs and I think any one of them makes for a good reading.

      Delete
  4. Nisam čitalu tu knjigu, ali njeni su mi citati i misli uvijek nekako dragocjeni. Definitivno će stići na red. Ja trenutno čitam malo drugačije štivo (Svjetionik)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čula sam da je odlična ta knjiga, baš ću je probati potražiti u knjižnici.

      Delete
  5. I have read poems by Maya but no prose. She posses a very unqiue voice and soul. Honestly it is inspiring and discouraging for me to read something that powerful. You look so cute in your dear, little hat!

    All Things Bright and Lovely

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Shamu, interesting you should say that. I guess that it can be like that, for example I sometimes see an amazing painting and then I wonder why am I painting in the first place if I can't do that...but never say never as they say. Who knows where we can get to artistically if we don't push ourselves?

      Delete
  6. you look very cute :)))

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. hey pretty bookworm :-)
    thank you for recommending that book - will look if i can find it in german.
    gorgeous outfit - especially the DIY top - and do you have a sunkissed TAN! wow!
    xxxxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope you manage to find it, I think you will like it.
      Yes, I got a bit of tan this Summer.

      Delete
  8. ova suknja je divna, kao i top
    a tenisice su vrh!
    odlična kombinacija.

    ReplyDelete
  9. That book sounds great. I definitely will check it out! You combined a perfect outfit! Beautiful inspiration!
    xx cvetybaby.com

    ReplyDelete
  10. Thank you for the book recommendation my smart beautiful friend! Stai benissimo :-) Baci,
    Coco et La vie en rose fashion blog - Valeria Arizzi

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Coco! There will be more book recommendations this month.

      Delete
  11. Sounds like a really beautiful book. Thanks for sharing. Meanwhile you sure radiate lots of beauty and great energy on this post. Gorgeous as always :).

    http://www.thefashionstirfry.com

    ReplyDelete
  12. Sounds like a lot of positives with the heart of a woman. I love that you took pictures with the book, that is so very adorable.

    ReplyDelete
  13. Nisam je čitala ali sam već na IG videla da je nešto što je sigurno vredno pažnje. Potpuno se slažem sa tobom o mešanju autobiografije u književnost i da knjiga dođe sama u pravom trenutku. Strašno me frustrira kad pomislim da neću stići da pročitam ni delić svega što bi me interesovalo, ali zato volim da mislim o knjizi koja mi dođe od ruku da je baš ta koja mi je u tom trenutku potrebna iz nekog razloga.
    Ti si divna kao i uvek, obožavam kad tvoja mala dela pretvoriš u odeću, a znaš koliko volim daj damski a udoban stil :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja kad sam bila mlađa, imala sam potrebu gutati knjige, ali sada sve više volim svakoj knjizi posvetiti punu pažnju...a i ja vjerujem u tu da knjiga dođe u pravom trenutku u naše ruke, toliko mi se to puta dogodilo, da nimalo ne sumnjam da knjiga može biti baš ta ruka sudbine koja nas vodi.

      Delete
  14. I dont know this book...But I love your hat!
    kisses and have a nice day.

    www.aprendiendoaquererme.com

    ReplyDelete
  15. Such an inspiring book to read.
    Thanks for sharing dear
    Btw, lovin your cap :)
    The Bandwagon Chic | Instagram | Bloglovin | Snapchat: bandwagonchic

    ReplyDelete
  16. You recommended this book to me and its next on my list. I will let you know how I like it. Nothing beats a great book! X

    http://www.leopardandspice.com/

    ReplyDelete
  17. I agree, it's difficult to combine memories with a biography and making it literature, nice to read. I didn't read her memories, but I would like to, now that you shared the book with us! I find that the location you chose today is really cool and you look beautiful - I loooved your shoes!
    DenisesPlanet.com

    ReplyDelete
  18. Absolutely love your outfit, Ivana! So stylish!!! You look so classy, dear! Beautiful pics!!!

    http://fairyland111.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Lovely pictures <3

    www.aishettina.blogspot.it

    ReplyDelete
  20. Maya was such an inspiring woman- great review, lady!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    ReplyDelete
  21. This is so nice dear!

    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!

    VISIT MY BLOG: BEAUTYEDITER.COM

    ReplyDelete
  22. Cool Outfit! Maya Angelou was an extraordinary woman. Great book!
    http://www.averysweetblog.com/

    ReplyDelete
  23. Un outfit molto originale, complimenti!

    Bella Pummarola

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  25. Gorgeous! You look lovely Ivana! Kisses dear, have a good evening! xo

    ReplyDelete
  26. Nice, great pics:)))) http://bysinkj.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Nisam čitala ovu knjigu, ali mi lik ove žene govori da je knjiga zaista moćna. Vidi se da je jaka, stabilna i da ima šta da kaže. A verujem i tvom ukusu...
    Da, zaista je teško pisati o sebi, suočiti se sa svim svojim slabostima, biti svestan svoje snage i svega ostalog. Znam to iz iskustva.

    Trenutno pišem neke priče koje planioram da objavim. U svakoj je nešto lično, ali sr nisam usudila da sebe stavim u prvi plan, već sam pričala svoje priče kroz živote drugih ljudi, uglavnom. Dokaz više, da je za sve u životu potrebna zrelost.

    Kombinacije su lepe, prave letnje, ana ovoako niskoj temperaturi kod nas, prija pogled na suncem obasjan grad.

    Dopada mi se tvoj blog, ne znam da li sam to ikada rekla, jer nekako lepo uklopiš različite teme. Nije samo moda, nije samo književnost, niti bilo koja tema, već, onako, kolaž od svega.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti i posve se slažem, nije lako pisati o sebi. Ja isto pišem priče, ali nisam nikada nešto autobiografski pisala i mislim da bi se čak malo pribojavala toga.

      Hvala ti, trudim se uklopiti više toga jer je tako meni samoj zanimljivije, a mislim da je i drugima.:)

      Delete
  28. I haven't heard about this book nor about Maya (ok, I know, maybe I should shame on me, but you know how it is, the human is still learning ;)), but it sounds really interesting and what's more I see that it's in English, what is big asset for me. What about your look, I love your top,which was painted by your own, I love outcome of it, dear :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't think Maya is as famous as some other writers, so no wonder you haven't heard of her. Reading books in English is always good for developing one's vocabulary.

      Thank you, I'm glad you like my top.

      Delete
  29. adoro questo outfit...le scarpe sono favolose!

    ReplyDelete
  30. Nikad nisam imala prilike da citam ovu spisateljicu, ali cu bas potražiti njen roman. Verujem po tvojoj recenziji da zna da takne dusu, a to volim! Prava si mi skolarka, kacket i patike su preslatke! Super kombo sa plisiranom maxi suknjom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti na povjerenju, doista žena zna taknuti u dušu:).

      Delete
  31. Beautiful place and pictures! =)

    NEW POST on http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jessica

    ReplyDelete
  32. I think this is a Must-Read Book ! :)

    Jace | www.laagpamore.net

    ReplyDelete
  33. I feel like I HAVE read a book by her but I'm not sure what! Maybe it's in my imagination! You are so clever to have painted this top- so pretty! I'd like to see it close up! Jolly hat too!x

    ReplyDelete
  34. Love this outfit on you, the striped shoes and the cap. Very beautiful ♥

    xo Sabine

    ReplyDelete
  35. Nisam je čitala nažalost ali kao i ti, volim knjige koje miješaju stvarne događaje s malo fikcije! Volim i povijesne i autobiografske knjige toga tipa. Ne znam jesi li čitala (vjerojatno jesti) Per Olov Enquista... on to odlično radi i zato jako volim njegove romane!
    Kombinacija je čista petica! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala ti, nisam ga čitala, ali ću ga potražiti.

      Delete
  36. No, I did´nt read Maya Angelou yet. Thank your for the recomendation! Your top and your skirt are beautiful again! Another lovely "Ivana-Look"!!!

    xxx Nadine

    http://nadinecd.blogspot.co.at

    ReplyDelete

Post a Comment

All your comments mean a lot to me, even the criticism. Naravno da mi puno znači što ste uzeli vrijeme da nešto napišete, pa makar to bila i kritika. Per me le vostre parole sono sempre preziose anche quando si tratta di critiche.

Popular posts from this blog

Jadrolinija ferry ride, travelling from Split to island Hvar (outfit post)

10 STYLE LESSONS LEARNED FROM MALENA/ MONICA BELLUCCI

THE LATHE OF HEAVEN BY URSULA K. LE GUIN (BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION )

A COMMISSIONED PAINTING OF A CHAPEL IN MOSTAR: ACRYLICS ON CANVAS- TRAVEL WITH MY ART #36

EUGENE ONEGIN, A VERSE NOVEL BY A. PUSHKIN (BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION)

BOOK REVIEW AND RECOMMENDATION: ROADSIDE PICNIC BY ARKADY AND BORIS STRUGATSKY

VISIT STJEPAN'S FORTRESS IN LJUBUŠKI (HERZEGOVINA) WITH ME!

THE WONDERFUL WIZARD OF OZ BY L.FRANK BAUM (BOOK REVIEW)

HAPPY INTERNATIONAL WOMEN'S DAY- 15 READING RECOMMENDATIONS!